Сподели

Николай Жеков публикува това на 11/03/2015 в категория Настолни

Превю: Battalia: The Creation – българска настолна игра от световна класа!

battalia

Всичко, което ще прочетете и видите в следващите редове подлежи на промяна – дизайнът на играта не е финален!

Макар и не толкова разпространено в България, хобито около настолните игри печели повече фенове у нас с всеки изминал ден. При наличието на толкова много талантливи дизайнери и артисти в страната ни, едва ли ще ви кажа нещо ново с това, че и създаването на настолни игри набира популярност у нас.

Миналата седмица имах честта да бъда част от тестова група на най-новата българска игра – Battalia: The Creation. Тя представлява много любопитна смесица от няколко жанра, опакована във фентъзи тема. В нея могат да се включат от двама до четирима участници и отнема около два часа за изиграване.

Battalia предстои да бъде издадена от собствениците на Фантасмагория – Александър и Леда Герови, които са обединили сили с голям екип от артисти. Последното си пролича още докато тествахме играта, въпреки че беше прототип. Самият Александър Геров сподели, че идеята за Battalia се е заформила в главата му доста отдавна, а реализирането на играта е започнало преди няколко години.

battalia

Началната подредба на картата.

Но достатъчно за хората зад проекта – какво всъщност представлява Battalia? Играта е уникална комбинация от две много популярни механики, някои от които са дали начало на собствен жанр. Първата от тях е deckbuilding или създаването на тесте – в процеса на игра ще трябва да построите ефективна колода от карти, които ще ви служат за всичко – от строеж на градове и пътища, до битки.

За разлика от популярните deckbuilder игри обаче, Battalia не се изчерпва със създаване на тесте. Голяма част от картите могат да се използват и за да влияете директно на картата. И като заговорихме за карта – втората механика, която Battalia смесва в себе си, е контролиране на територия чрез строеж.

Играта разполага с табло, на което да строите, но първата асоциация на повечето хора, може би, ще бъде сравнение с Каркасон, защото картите в Battalia изглеждат подобно на тези в популярната игра, когато са наредени. Тук е моментът да кажа, че Battalia се играе за точки, но има доста интересни условия за край на играта.

battalia

Моята първа ръка.

При нея не се играе до определен брой рундове, а докато някой от участниците достигне пет града от четвърто ниво или се запълни цялата карта. Това означава, че имате възможност да променяте тактиката си в зависимост от по-лесното за изпълнение условие и прави играта доста стратегическа, но от друга страна – доста дълга като времетраене.

Реденето на плочки в Battalia не е самоцелно и пътищата ще ви трябват, за да достигнете до противниците и да ги поступате, ако застрашават да ви победят. Като повечето неща в играта, бойната система не е сложна, а положителният изход от битките зависи по-скоро от правилно построеното тесте и подготовка, отколкото от късмета.

За да се разхождате и биете по картата на Battalia обаче, ви трябват не само пътища, но и герои. Те са представени с фигурки и можете да контролирате до два от тях по всяко време. Макар и да нямат свои собствени умения, те представляват тестето ви като бойна сила. Тук именно проличава успешното комбиниране на механики – едни и същи карти имат роля както в битките, така и в строенето и развитието.

Това, което ме изненада е, че Battalia е геймърска игра и има доста правила, но няма никакъв текст по компонентите си. Точно така – играта е изцяло независима откъм език и се играе само с малки символи по краищата на картите, които успяхме да научим изненадващо бързо, като се има предвид, че не са малко на брой.

След като изиграх Battalia, бих могъл да заявя, че в нея водещ е deck building елементът, въпреки че на практика има комбинация от различни механики. Самото строене на тесте включва четири бойни единици от четирите фракции на играта, както и седем различни вида артефакти, отново разделени според фракциите.

Prev1 от 2Next
Тази публикация е разделена на страници

Какво мислиш?

comments powered by Disqus