Сподели

Николай Жеков публикува това на 25/05/2015 в категория Настолни

Ревю: BattleCON: Devastation of Indines – Street Fighter среща настолните игри

battlecon

Фен съм на настолните игри, защото при тях се наблюдава голямо разнообразие от жанрове и иновативност. За разлика от видео игрите. Всъщност обаче съществува и тенденция (която съвсем не е нова) хартиените заглавия да взаимстват, наподобяват и дори копират от дигиталните си събратя.

Повод на днешното ревю е играта BattleCON: Devastation of Indines (или просто BattleCON), която няма оригинална тема, а е чисто и просто настолен вариант на познатите ни от началото на деведесетте fighting игри. Няма как да се интересувате от гейминг и да не сте играли поне най-известните представители на жанра като Street Fighter и Mortal Kombatпоредици, популярни и до днес.

За добро или за лошо BattleCON не носи никой известен лиценз, но това не я прави по-малко популярна сред феновете на настолните игри, дори напротив – тя е може би най-известната биткаджийска игра. Поредицата BattleCON съвсем не е нова – първата част War of Indines излиза през 2010-та, но искам да ви разкажа именно за Devastation of Indines, защото тя е най-голямата, зарибяваща и добра игра от поредицата.

Така… от къде да започна? Чудя се, защото Devastation of Indines е много голяма игра. Толкова голяма, че създателите ѝ Level 99 Games са сложили брошура с надпис „DON’T PANIC!” върху стоте хиляди компоненти в кутията. И наистина, макар да е сложна и голяма, Devastation of Indines има едно от най-добрите указания за учене на правилата, които съм виждал в настолна игра.

Въпреки че правилата ви инструктират да отваряте пакетите с бойци поетапно, като заедно с това да се запознавате с нови и нови правила и механики, къде-къде по-интересно е да разопаковате всичко накуп, да се зариете с карти и жетони и да се чудите какво да правите. Ако все пак сте от праволинейните и предпочитате да следвате указанията, то играта ще ви представи пет пакета, всеки от които съдържа по шест бойци с различни стилове и начин на игра.

Двама от тях – Eligor и Shekthur ще ви съпроводят през tutorial-a – подобно на комикс указание за основите на играта. Той е доста сполучлив, защото ще успее за няколко минути да ви въведе в BattleCON, а след интродукцията книжката дори ще ви обясни за различните стилове на персонажите, за да можете да си изберете такива, които ще ви паснат.

Едва ли е нужно да ви казвам, че разнообразието от герои е голямо. Въпреки че има такива със сходен стил, никой от персонажите няма да ви се стори подобен на останалите. Това е така, защото бойната система в BattleCON игрите всъщност представлява комбиниране на уникалните стилове на всеки от персонажите с основни движения, които могат да ползват всички.

Това е реализирано по-много прост начин в Devastation of Indines – чрез карти в различни цветове. Всеки от бойците разполага с комплект от сини „бази“ – движения като „strike”, “shot” и „dash” например. Заедно с тях всеки от героите има различен брой „стилове“, които могат да се комбинират с базите за създаването на разнообразни ефекти.

Някои герои предпочитат да се бият от разстояние, други разчитат на скорост и придвижване, а трети манипулират противника и контраатакуват. Без значение кой от шестте типа герои изберете, ще ви се наложи да сте доста изобретателни, за да победите, защото не трябва само да направите добра комбинация от шамари – тя трябва да е по-добра от тази на противника.

Играта протича в петнадесет рунда, които са наречени „beats”, но нямат нищо общо с надценената марка слушалки. Всеки бийт се състои от няколко фази, в които избирате двете карти, които ще комбинирате и ги изигравате заедно с различните ефекти, които имат. Тъй като фазите в Devastation of Indines са доста фрагментирани ще трябва да внимавате кога се случват различните ефекти и умения.

Арената, на която премервате сили в Devastation of Indines е много подобна на класическите биткаджийски игри – можете да се движите в права линия напред или назад, като персонажът ви винаги е с лице към противника. Естествено движението е ключово в играта – ако сте мобилни можете да избегнете атаките на опонента изцяло.

Самите карти, с които правите комботата си имат няколко показателя – обхват, щета и приоритет като последният е доста важен в Devastation of Indines, защото определя кой ще активира действието си първи. Последното е много важно, защото ако използвате картите си правилно, можете да прецакате всички планове на противниците си.

Prev1 от 2Next
Тази публикация е разделена на страници

Какво мислиш?

comments powered by Disqus