Сподели

Християн Михайлов публикува това на 16/02/2015 в категория Статии

FIREWATCH – самотата разкрива истинската ни същност

Интроспекция в миниатюра

Играта ще се опита да разкаже една история, но по наистина интересен и завладяващ начин

Campo Santo се стремят да направят така, че играта да откликва на играещия я. Нашите действия може да ни се струват незначителни, но всяко едно от тях прави някакви изменения в живота ни вътре.

Във FIREWATCH няма как да говорим за механиките без естетиката и обратно. Всичко в играта би трябвало да е свързано по такъв начин, че да поднася сюжета плавно и последователно, без дори да усещаме, че се движим в него (ще трябва да изчакаме и да видим как разработчиците ще се справят с това).

FIREWATCH

Малките неща играят голяма роля

Всеки детайл – от красивото осветление, подбора на топла гама от цветове и музика, която улучва атмосферата, до озвучаването на героите, е ключово за пресъздаването на истинско изживяване.

Ще се натъкваме на малки неща, като оставени дрехи на тийнейджъри, и ще може да изберем да ги сгънем или да ги оставим така. За да слезем от скала, ще трябва да вържем въже за някой камък, когато отворим контейнер, може да намираме бележки от предишни пазачи, както и изгубени вещи или безсмислени боклуци (“боклуци,” докато не им намерим приложение).

Нямаме физическо взаимодействие с никакви други персонажи – единствено сме ние и шефката ни, нашето емоционално другарче.

FIREWATCH

Думите понякога са всичко, което имаш

Дилайла, нашият супервайзор, който се намира някъде в далечината, ще бъде на разположение през цялото време. Винаги ще имаме връзка с нея, благодарение на малката радиостанция. Техниката е един вид продължение на нас самите (на героя в играта). Чрез нея ние ще формираме образа на Хенри и ще изграждаме връзка между него и Дилайла.

Нашето “присъствие” няма да е, само за да контролираме движенията на виртуално изграден образ. Начинът, по който ще се справяме с проблемите и подходът, който ще избираме да комуникираме с Дилайла, ще покаже нашия възглед върху света, в който сме – ще отразява нас самите в това виртуално пространство.

Всеки път, когато извадим радиостанцията, можем да завържем разговор. Ще излиза “дърво” с възможни изречения и ще избираме едно от всичките. Разбира се, мълчанието също е вид отговор и е опция, ако решим, че не искаме да ѝ отговаряме. Ние сме тези, които ще трябва да съградим или разрушим приятелство, което задължително има потенциал да повлияе и на нас самите.

FIREWATCH

В този самотен живот от три месеца, през които Хенри е избрал да остане там, Дилайла ще е най-близкото до нас същество. Въпрос на наш избор е дали ще я превърнем в обект на чувствата му или, може би, веднъж в живота си мъжете ще сбъднат мечтите си да friendzone-ат жена. Не знаем какви ще са вариантите, но смятам да не спекулирам, а да оставя тази загадка всеки сам да си я решава.

Дилайла ще ни задава въпроси, ще отговаря и ще бъде наш постоянен спътник в дългата разходка. Ще ни дава насоки и  ще ни прави компания в потъналата в мрак гора под обсипания със звезди небосвод.

FIREWATCH се очаква да излезе в края на 2015 за PC, Mac и Linux. А сега, всички знаем текста, затова нека запеем “Hey there Delilah…”

Източници: Campo Santo, Polygon

Prev2 от 2Next
Тази публикация е разделена на страници

Какво мислиш?

comments powered by Disqus