Сподели

Християн Михайлов публикува това на 19/01/2015 в категория Статии

Routine – Луната е последното място, на което искаш да си

Ужаси в ретро бъдещето

Routine

Може да опитаме да се спасим с нашия CAT, който може да бъде използван за много неща, включително и за обездвижването на нашите преследвачи с лазерен лъч. Това обаче, ще вдигне голям шум, като по този начин ще привлечем вниманието и на други роботизирани консерви. Не искаме да се случват такива бели.

Играта може да е старомодна, но потенциалът да ни накара да обуем памперс е голям.

Старата школа

“Искаме играта да бъде изпълнена с атмосфера. Опитваме се да използваме светлината, дизайна на нивата и звука колкото се може повече, за да създадем пространство, от което да те побиват тръпки. Когато вървиш по коридора и не можеш да прецениш защо те е страх, значи сме си свършили работата,” казва Дислър.

Routine страни от обичайния стил на Amnesia или Outlast. Тя ни праща в изцяло процедурно генериранa плетеница от нива, където и самите дизайнери не знаят какво да очакват. Всеки път, щом включите играта, ще се намирате в различно конструирана лунна станция, така че никога няма да ви се стори, че сте в праволинейна разказвачка на истории. Това е изживяване, в което да се чувстваме свободни в решенията си.

Routine

Играта не ни ограничава в предприемането на каквито да било действия в рамките ѝ, но и не ни позволява да си променим мнението, след като веднъж сме го сторили. Ще знаем, че ако загинем и се провалим, сами сме си виновни, а не защото това е мястото, в което се умира. Нашето неумение да преценим обстановката ни е довело до този край.

Трябва да използваме главите си и да не чакаме играта да ни помага. За да имаме достъп до всички възможности на CAT, трябва да намираме ъпгрейди за него. Това чувство на безпомощност и необходимост от уреда ще бъде с нас през цялото време, но все пак до известна степен ще усещаме, че имаме шанс да завършим задачата, стига да сме пестеливи и прецизни.

Преценки трудно се правят, когато сме предоставени с минимален брой информация за случващото се около нас.

Lunar Software използват осветлението като ключов елемент в създаването на ужаса. Коридорите са тъмни и изпълнени с незнание, а човек се бои най-много, когато не вижда заплахата. Поставени сме в ситуация на пълен терор от страна на роботите, тъй като няма да имаме никаква представа кога и откъде биха могли да изскочат. Това още повече ще ни кара да мислим, преди да действаме.

Routine

Няма да видим кръв по стените или напълно изпотрошени зали. Най-много да срещнем няколко счупени вендинг машини или съборени компютри. Случайните скърцания и щракания, както и работещите машини допълнително ще усилват зловещата атмосфера и ще придават завършен вид на изоставената станция.

С липсата на система за запазване, играта се превръща в истинска борба за оцеляване. Втори шанс няма да имаме. Няма дори терминали като в Alien: Isolation, специални места, където да можем да запазим играта до където сме стигнали. Пускаш и играеш, всичко или нищо.

Routine е постоянна игра на гатанки.

Routine

Lunar Software са независима компания, базирана в Обединеното кралство, и се състои от трима души – Арън Фостър, Джема Хюз и Пийт Дислър.

През 2010 Арън напуска работата си в Eurocom, за да потърси нещо по-значимо за него като разработчик. Намира си работа като преподавател в университет, където преподава 2D/3D гейм изкуство, докато през това време разработва прототипи и експериментира с различни идеи. В един миг му щраква идея и така се заражда Routine.

2011 година сформира Lunar Software като наема Джема Хюз. Джема и Арън са партньори и живеят заедно, така че разработването на играта е ставало с лекота. Не след дълго се усещат, че ще им трябва и програмист, за да могат да пренесат играта на по-високо равнище. Един ден точно такъв им праща еmail, за да му помогнат с дизайна на играта, която той разработва, и те се съгласили, ако после и той направи същото с техния проект.

Захващат се за работа и след няколко месеца са готови. Събират се тримата, наемат композитора Мик Гордън и така започват да работят върху Routine.

Изглежда модата сред indie разработчиците, да създават игри със самотни и безпомощни герои в клаустрофобични и тъмни помещения, върви с пълна сила. Играта ще излезе по някое време тази година. Още не са обявени всички платформи, но може да сте сигурни, че ще се поддържа Oculus Rift.

Източник: Lunar Software

Prev2 от 2Next
Тази публикация е разделена на страници

Какво мислиш?

comments powered by Disqus