Сподели

Християн Михайлов публикува това на 03/01/2015 в категория Статии

ADR1FT – космическата одисея на оцелял единак

Gravity превърната в игра


„В космоса няма кой да чуе виковете ти.“ Това са думите, които отекват в съзнанието ми, когато разбера за някой нов филм, книга или игра, чието действие се развива в нищотата на космическото пространство и главният герой е оставен сам в собствените си ръце.

ЦЕЛИ СЕ В ЗВЕЗДИТЕ – НЯМА КАК ДА ПРОПУСНЕШ

Игрите от първо лице отдавна се нуждаеха от малко иновативност. ADR1FT е крачката към пробива и успеха на FPX (First Person Experience) приключенията и което е по-важно – свежото премахване на стрелбата от уравнението изглежда необичайно привлекателно.

ADR1FT

Забравени сами в космоса, ADR1FT ни поставя на мястото на единствения оцелял в цялата космическа станция. Играта се прави с Unreal Engine 4 и от това, което видяхме като кратко геймплей изложение, ще има прекрасни гледки, за които си струва да изгубим един-два часа в непродуктивност.

Това е резултатът, когато комбинираш желанието на малка група хора с тяхната страст към правенето на игри – говорим за изпъкващо на фона на всичко друго изживяване, което метафорично и буквално може да те остави без дъх.

ТИХА СМЪРТ

Действието на играта се развива в кухото пространство на космическия вакуум, където предишните ни представи за свобода на движенията напълно са заличени и заместени от нулевата гравитация. Предоставени сме с пълна свобода на движенията и възможност да се любуваме на света около нас от повече ъгли.

ADR1FT

ADR1FT е изживяване, наподобяващо филма „Gravity“.  То разказва историята на космонавт, който се рее из останките на разрушена космическа станция без спомени за случилото се. Самотният оцелял трябва да разгадае причината зад участта на екипажа и мистерията зад унищожението на станцията, като се бори с постоянното изтичане на кислород от скафандъра му и със самотата.

Разходки между отделните части на станцията, събирането на кислородни бутилки и търсене на някакъв вид доказателства за случилото се са основна част от това приключение.

Идеята зад играта е не да извадим една пушка и да започнем да летим по картата, без изобщо да обръщаме внимание на автентичността на терена и красотата на света около тебе.  В това приключение няма да имаме кой знае какви цели. Ще отваряме врати и ще събираме кислородни бутилки – нищо сложно. Трябва максимално да можем да влезем в положението на нашия герой и не просто да го управляваме, а да се привържем емоционално. Подобен ефект не би могъл да бъде постигнат, ако умираме през пет минути и трябва да започваме отначало.

ADR1FT

БУНТЪТ НА ТЕХНОЛОГИИТЕ

Тази, парадоксално, истинска виртуална реалност ни слага в обувките на отчаянието и страха от тишината. Още е много рано да се вадят изводи за крайния резултат, но по всичко личи, че First Person Experience (FPX) ще навлезе с пълна сила. Премахването на стрелбата (shooter) от FPS и замяната ѝ с Experience е идеална възможност да се използва пълният потенциал на сегашното поколение конзоли. В комбинация с Oculus Rift, дори най-разсеяните хора биха се потопили напълно.

Според това, което сме видели от краткия геймплей трейлър, няма горе, долу, дясно, ляво, а ще ни е дадена пълна свобода на движенията. Адам Орт – човекът, стоящ зад този автентичен проект, твърди, че виртуалната реалност предлага на хората нещо, с което традиционните игри се затрудняват: емоционално преживяване. Да се привържем към някой от персонажите в книга, филм или игра е лесно, но да станем един от тях, да бъдем част от историята – това вече е на съвсем друго ниво.

За механики и параметри не можем да кажем нищо на този етап, но щом разработчиците използват Unreal Engine 4, да се надяваме, че всичко ще е наред и няма да ни се вдига адреналинът напразно.

ADR1FT

THREE ONE ZERO

THREE ONE ZERO е студиото зад заглавието ADR1FT, основано през 2013 от Адам Орт и Омар Азиз, а техни партньори са 505 Games.

Как екип от неколцина човека успяват да се мотивират толкова много? Може би тайната се крие в общите цели. В основата на екипа стоят Medal of Honor и едно бледо подобие на Call of Duty. Хора и от двете страни са се събирали тайно и обсъждали къде грешат и какво би могло да се промени.

Започнали да обсъждат идеята за ново студио и направата на тяхна собствена игра, но това не се случило цели десет години, след което се появила причина отново да съберат старата банда.

Адам Орт и неговият tweet се разчули из интернета и това наистина допринесло за емоционалността на играта. Студиото се формирало около идеята да премахнат “shooter” от First Person Shooter и да го заменят с “experience”.

Орт и Азиз успяват да съберат екип от шестима души в Three One Zero, за да създадат изживяване, което метафорично да разказва историята на драмата в истинския живот на Орт, която започнала с един tweet и завършила с изгубването на работата си като служител в Microsoft.

МЕТАФОРА

Събуждаш се един ден и целият ти живот е в разруха и всичко, на което можеш да се уповаваш са действията, последиците и изкуплението. Сам в нищото и изоставен на собствената си лудост. ADR1FT ще е едно добро начало за бъдещето на FPX и с мъничко късмет, ще достигне висини, които малко игри успяват да постигнат.

Не е никак лесно да прокрадваш нови идеи в сферата на гейминг индустрията, но този проект изглежда обещаващ. С надежда да не се окажем отново подлъгани от собствените си амбиции, ще очакваме ADR1FT за PlayStation 4, XBOX ONE, Oculus Rift и PC по някое време тази година.

Източници: ADR1FT, Polygon

Какво мислиш?

comments powered by Disqus