Сподели

Иван Вулпе публикува това на 18/11/2014 в категория Статии

Hands-On: Как се очертава Heroes of the Storm?

Heroes of the Storm

Изминаха осем месеца

…откакто пуснаха Heroes of the Storm в Алфа, но най-вероятно играта ще бъде променяна постоянно, както е и характерно за MOBА-ите, с изключение на главните механики и характеристики. Затова най-вероятно, когато излезе Heroes of the Storm aka Blizzard Dota (това заглавие като че ли ѝ приляга повече), тя ще бъде същата развлекателна, опростена игра каквато е в момента.

След като имахме възможността да опитаме лично затворената техническа алфа, ще ви споделим личните си впечатления от новата игра на Blizzard, която трябва да бъде съперника на колосите League of Legends и Dota 2.

Heroes of the Storm

Ако случайно не сте запознати с жанра MOBA, всичко започна с карта на Warcraft III, която се казваше Defence of the Ancients, и до момента се разрасна в множество отделни игри, някои от които се играят безплатно от милиони хора по света. Поради тази причина е забавно как на фона на върлата конкуренция с това да се развие жанра с по-поносима история и с по-сложна мета, точно Blizzard правят опростена версия, в която героите просто са привикани от франчайзите на компанията и са принудени да се бият.

Главните разлики

…на Heroes of the Storm с конкуренцията е, че няма предмети и индивидуален експириънс за героите. Това значи, че няма механики за злато или хитри начини за оптимизиране на вдигането на нивата. Що се отнася до отборната игра, играта се лишава от част от стратегиите, с които сме свикнали, защото е почти невъзможно единия отбор да има непреодолимо преимущество, когато се е “нахранил”. Това е идентичността на новата MOBA на Blizzard и имам чувството, че всички нови идеи са опит да се закърпи тази концепция в приятно заглавие.

Heroes of the Storm

“Няма предмети, но ние и без това направихме една игра, WoW се казва, затова ще вземем от нея талантите”. Традиционният магазин се заменя с това, че на някои от нивата вдигате умения и, въпреки че едни сякаш винаги са по-полезни от други, играта все пак придобива някакво разнообразие.

Естествено не всички таланти са ви отключени в първите 20-тина игри с героя, но с останалите кажи-речи може да придобиете стил на игра. Проблемът ми с тях е, че много лесно се оптимизират за една или друга ситуация, а и, веднъж избрани, не могат да се пренаредят. Следователно всички ще си имаме мета на таланти и няма да има еквивалент на динамичното надцакване с предмети, което има в другите заглавия.

Heroes of the Storm

Като няма индивидуален експириънс, половината от картата отива по дяволите, защото веднага става ясно, че отборът е по-силен, когато напада с 5 човека. Това в Heroes of the Storm е оправено като са добавени куестове за всяка карта. Така винаги трябва да намерите баланс между бутане на линиите и изпълняване на задачите на този или онзи могъщ магьосник, който ще ви даде голямото преимущество, от което имате нужда.

Ще има голямо тичане напред-назад по картата, но с mount-а на разположение, това изненадващо (с оглед подобните опити в LoL) е най-забавната част на играта. Куестовете са прости, разнообразни и лесни за изпълнение, а наградите винаги си струват, така че, стига да не ви е омръзнала механиката на картата, винаги ще ви е забавно. Отделно можете да пребиете същества от джунглата, за да ги “убедите” да се бият за вашата кауза.

Heroes of the Storm

Понеже куестовете дават най-голямата интрига в една игра, те най-бързо омръзват. Heroes of the Storm е внимателно балансирана да се играе в бързи и динамични сблъсъци, които отнемат приблизително по 20 минути за мач. Като не съществуват ясни power spikes (моменти, в който различните персонажи постигат върхова точка в сила, благодарение на предмети и нива), няма разделение на early, midgame и late game и целият мач е трескава надпревара за най-малкото предимство. Ако играете за първи път, опитвате нов герой или просто днес нямате късмет, Heroes of the Storm няма да злоупотребява с търпението ви и милостиво ще свърши за около 20 минути без излишни нерви.

Героите са другото нещо, за което Blizzard са вкарали малко повече внимание. Навярно, за да не бъдат обвинени в рециклиране и колаж на стари идеи и модели, героите са прекрасно анимирани (както впрочем и всичко останало изглежда чудесно) и имат доста готини нови скинове, от които някои се купуват със злато от мачове.

Heroes of the Storm

Също така преди да си купите герой, може да го пробвате абсолютно безплатно в специален тренировъчен режим с всички таланти отключени. А ако искате да се научите от грешките си, има вградена система, с която може да гледате replay на мачовете си. С две думи – играта предразполага веднага да си намерите любимия персонаж, да го развивате и да тренирате с него стила, който най-много ви харесва.

Ако не сте опитвали MOBA игри или твърде много ви нервират, препоръчвам ви Heroes of the Storm като лека, забавна и развлекателна алтернатива, която ще ви задържи за компютъра, без да ви обсебва. А ако сте очаквали, че играта ще доразвие по някакъв начин вече сложните механики, които съществуват в други заглавия, едва ли ще отделите много време точно на тази игра на Blizzard.

Плюсове

– Куестовете са разнообразни и добавят интрига

– Мачовете са кратки и динамични

– Всичко изглежда и звучи прекрасно

– Тренировъчен режим и replay на стари мачове

– Героите са от любимите ви франчайзи

 

Минуси

– Опростена система с липса на динамична покупка на предмети

– Опростена система с липса на механики за по-бързо качване на нива

– Няма power spikes за героите и това донякъде убива разнообразието

– Няма достатъчно графична яснота за уменията и магиите

– Героите са ограничени до вече познати персонажи

Какво мислиш?

comments powered by Disqus