Сподели

Християн Михайлов публикува това на 06/12/2014 в категория Статии

No Man’s Sky: Hello Games казват “Hello, world!” с новата им амбициозна игра

Опит да прескочиш бариерата

Ако някога сте се чудили какво има отвъд облачната бариера в небето, какво е да се рееш сред звездите и да търсиш отговори,  тогава ще се радвате да знаете, че желанията ви ще бъдат удовлетворени – макар и метафорично.

No Man's sky

NO MAN’S SKY – СВЯТ НА БЕЗКРАЙНОТО, СЪЗДАДЕН ОТ НИЩОТО

Hello Games са малка компания, която стои зад поредицата Joe Danger. Те започват своето развитие през 2008г. и правят първата си игра Joe Danger, която пускат на пазара през 2010г. Играта има наистина добър успех и през 2012-2014 разработват още няколко от същата поредица, но това е съвсем малка и суха част от това, което тази групичка от хора се опитват да постигнат.

Директорът на компанията Сийн Мъри споделя, че всичко е тръгнало от една мечта. Хората от Hello Games са искали да възвърнат дълбочината в игрите. Под „дълбочина“ може да се твърдят много неща, но това, което в действителност се опитва да каже Мъри е, че днешните игри са изгубили онова усещане от миналото. Усещането, че си в нереален свят.

В наши дни игрите се правят максимално реалистични: цветовете са по-плавни и сливащи се с всичко останало, графиките започват да взимат по-голяма роля, отколкото самото изживяване, и забравяме, че играем игра. Затова този малък състав иска отново да върне приятния усет за приключенстване в ярък и драстично контрастиращ свят. Игра, в която да не търсим само задоволяване на сетивата и геймърските си нужди, а да станем част от нея и да усетим нейната атмосфера и оригиналност.

No Man's Sky

THE FINAL FRONTIER

No Man’s Sky е „процедурно генерирана“ вселена. Тя не е просто проект – това е най-големият проект, който компанията е искала да реализира и, което е по-важното, може да се превърне в един от най-големите виртуални светове, създавани някога. Като Minecraft в комплексен sci-fi вариант.

Играта ни дава възможност не просто да бъдем свободни в действията си, а да отидем където си пожелаем без никакви ограничения. Искаш да се качиш на най-високата планина? Няма проблем. Искаш да видиш дали има живот извън слънчевата система? Качваш се в космическия си кораб и потегляш. Ако кажа, че играта е микро-имитация на нашата вселена, може би ще е пресилено, но ще бъде много на място.

Minecraft в комплексен sci-fi вариант.

Безпроблемно можем да посетим което и да е място в космическото и геоложкото пространство. Всяка звезда в небето е слънце, до което можем да отидем. Цялата вселена ще е наша и в очакване да бъде изследвана.

Ако това, което изброих до тук не ви стига, пригответе се за междузвездни битки, опасни същества, космически пирати и още. Ще притежаваме собствен космически кораб, наземна екипировка и много други допълнения, които да ни накарат да се почувстваме като истински изследователи във време-пространствения континиум. Ще имате още разменяне на ресурси, споделяне на откритията си с други играчи и безброй приключения.

No Man's Sky

ГОСПОД Е В АЛГОРИТМИТЕ

No Man’s Sky е базирана изцяло на система от алгоритми, които изграждат света около нас в мига, в който стигнем дадено място. Напомня за стария философски въпрос „Ако в гората падне дърво и няма никого наоколо, за да го чуе, то тогава издава ли звук?“

Където и да отидем, ще е изцяло нова и невиждана досега комбинация. Всеки камък, всяка песъчинка, дърво, храст, планета, слънце, пръстени около планетата, изобщо всичко до последния детайл ще е [процедурно] генерирано на момента и всяко нещо ще е в резултат на друго. Защо „процедурно“?

Prev1 от 2Next
Тази публикация е разделена на страници

Какво мислиш?

comments powered by Disqus